hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > چهارمحال و بختیاری| افزایش پرونده‌های صلح و سازش در خانواده‌ها

چهارمحال و بختیاری| افزایش پرونده‌های صلح و سازش در خانواده‌ها

رئیس پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری با اشاره به تعطیلی ۱۲۰ مرکز عمومی ارائه قلیان در استان گفت: عملکرد برخی مسئولان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ضعیف بوده است‌.

محمد موسوی با بیان اینکه آمار طلاق افزایش روزافزونی دارد و جامعه و مدیران باید به دنبال کارهای ریشه‌ای و پیشگیرانه باشند، اظهار داشت: آمار طلاق در استان نسبت به ازدواج در سال 95 در مقابل 5 ازدواج یک طلاق ثبت می‌شود. او با بیان اینکه تلاش‌های صورت گرفته در خصوص کاهش طلاق منجر به کاهش شدت رشد آن شده اما متوقف نشده است، افزود: باید نسبت به آسیب‌های اجتماعی ازجمله طلاق حساسیت‌سازی و واکنش جدی به آن داشته باشیم.

در مشکلات خانوادگی تأکید بسیاری بر مشکلات اقتصادی شده

رئیس پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: از سال گذشته تاکنون پرونده‌های اختلافات خانوادگی و طلاق الزاما به مراکز مشاوره ارجاع داده می‌شوند که طی 9 ماهه گذشته امسال 2 هزار و 150 فقره پرونده اختلاف و طلاق به این مراکز در استان ارجاع و 700 مورد به صلح و سازش منجر شده که نسبت به سال گذشته 4 درصد افزایش صلح و سازش داشته‌ایم. او خاطرنشان کرد: درحالی‌که مسائل اقتصادی فقط 20 درصد در مسائل خانوادگی دخیل است اما در مشکلات خانوادگی تأکید بسیاری بر مشکلات اقتصادی شده و به آموزش و فرهنگ‌سازی به‌صورت جدی و مؤثر پرداخته نشده است. موسوی با بیان اینکه طرح 9 گام برای تحکیم خانواده از سال گذشته برای اولین بار در استان انجام‌شده و ادامه دارد، تصریح کرد: یکی از گام‌های مهم آن پس از طلاق است که مرکز مهر فرزندان در راستای اجرای این طرح تاکنون در شهرکرد راه‌اندازی شده و در شهرستان‌های سامان، لردگان و فارسان نیز در حال اندازی است. او اضافه کرد: مدیران، مسئولان و همچنین مردم نسبت به آسیب‌های اجتماعی بسیار ضعیف عمل کرده و علیرغم تأکیدات رهبری به جنبه اجتماعی زندگی اسلامی که همان سبک زندگی ایرانی اسلامی است پرداخته نشده و تفاوت‌های زن و مرد در خانواده‌ها و جامعه در نظر گرفته نمی‌شود. موسوی گفت: حقوق کودکان به‌عنوان رکن سوم خانواده باید رعایت و برای پیشگیری از کودک‌آزاری پنج صنف ازجمله مدیران مهدهای کودک، دبستان‌ها و دبیرستان‌ها و کارشناسان بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و نیروی انتظامی که با کودکان در ارتباط هستند آموزش می‌بینند‌. رئیس پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با بیان اینکه برای ارتقای فکری خانواده‌ها در زمینه حقوق کودک طرحی آماده‌شده که به اعتبار زیادی نیازمند است، تشریح کرد: طرح ساماندهی به جشن‌ها به‌ویژه جشن‌های عروسی در استان و فرهنگ‌سازی آن اجرا می‌شود. او ادامه داد: همچنین طرح ساماندهی معتمدان و ریش‌سفیدان نیز برای تسهیلگری اجتماعی تا اسفندماه امسال تصویب‌شده که در برخی شهرهای استان به‌صورت پایلوت اجرا با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سراسر استان نیز انجام می‌شود.

اجرای طرح امید به‌عنوان طرح پایه سبک زندگی

 موسوی از اجرای طرح امید به‌عنوان طرح پایه سبک زندگی خبر داد و بیان کرد: با اجرای این طرح از سال 90 تاکنون مجرمان و مرتکبین به تخلف به‌جای معرفی به دادگاه‌ها در دوره‌های آموزشی متناسب با جرمی که مرتکب شده‌اند شرکت و مهارت‌های لازم برای عدم تکرار جرم را می‌آموزند و تاکنون بیش از 6 هزار نفر طی 9 سال گذشته برگزارشده که با اجرای این طرح کمتر از 2 درصد از مجرمان جلب مجدد شدند. او خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی مهاجر، هجرت، مهر، فرزندان آفتاب، عشق و خوب ویژه معتادان، متقاضیان طلاق، زوجین در شرف ازدواج، خانواده زندانیان و سربازان برگزار می‌شود. رئیس پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری با اشاره به انتخابات اسفندماه امسال گفت: ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی راه‌اندازی و کمیته‌ای برای تذکر و پس‌ازآن برخورد قانونی تشکیل شد. او با بیان اینکه ضعف قانونی و نداشتن قانون یکی از مشکلات مهم کشور است، اضافه کرد: جزو اولین استان‌ها در استانداردسازی وسایل شهربازی‌ها هستیم به‌گونه‌ای‌ که 850 وسیله بازی در استان از سه سال پیش تاکنون 550 وسیله معادل 80 درصد استانداردسازی شده و 20 درصد مابقی به دلیل کمبود اعتبارات شهرداری هنوز صورت نگرفته است. او از آزادسازی حاشیه زاینده‌رود خبر داد و گفت: طرح تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان انجام و در شهرستان‌های بن و بروجن کامل انجام و این تخلف به صفر رسید. او با اشاره به ممنوعیت ارائه قلیان در اماکن عمومی استان تشریح کرد: بیش از 120 مرکز عمومی ارائه قلیان در استان تعطیل شد که با تعهد بازگشایی شدند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد